facebook

13-15 år

Dette er et tilbud til ungdom mellom 13-16 år.

Her kan du som er mellom 13 - 15 år delta.timer som har * bak instruktøren er gruppetimer dere kan delta på.

Vi har også timer som er ut i styrkesalen.Disse finner du på vår timeplan.

Drop-in 50 kr og 199 kr for mnd kort.Der kan dere kun delta på timer som er satt opp for dere eller som har * bak.


Hvorfor skal barn og unge trene på treningssenter? Fysisk aktivitet er svært viktig for barn og unge, både for å ivareta helse (unngå overvekt, livsstilsdiabetes, belastningsskader,) utvikle sunne vaner, utvikle motoriske ferdigheter, og for å oppleve mestring av egen kropp. Barn og unge kan trene styrke, men bør unngå bodybuilding og deltakelse i styrke-og kraftidretter (vektløfting og styrkeløft) frem til skjelettet er utvokst. Det er anbefalt at styrketrening kombineres med kondisjonstrening.
Styrketrening er trygt, såfremt man bruker lette vekter og fokuserer på god teknikk. Styrketrening gir selvsagt sterkere muskler, men også sterkere sener, ledd og skjelett. Det vil si at kroppen tåler mer før den blir skadet.

 

go tur elskmat sport1 OMETAtrcmyk